Petersmindeskolen
Det samlede projekt skaber synergieffekter for både skole og nærområde
Renovering og om-/tilbygning skole og renovering af eksist. idrætshal samt nyt multihus
Vejle Kommune
Petersmindevej 25A
2016-2024
Brdr. Thybo
D.A.I.
Trine Mouritsen
tm@ginneruparkitekter.dk
+45 2876 4534
GINNERUPARKITEKTER har været arkitekt på Petersmindeskolen over en årrække på flere større og mindre projekter i både totalrådgivning og totalentreprise.
Projekterne omfatter renovering og om-/tilbygning af undervisnings- og faglokaler samt opførelse af et nyt multihus for både skolen og lokalområdet. Desuden er der samtidig foretaget en renovering af Petersmindehallen.
I 2022 har GINNERUPARKITEKTER i totalrådgivning tegnet to nye fløje med læringsrum for skolens kreative fag som sløjd, håndarbejde, billedkunst, design mv, samt udvidelse og ombygning af faciliteter til de musiske fag samt SFO og udskolingsområde.
I 2018 har GINNERUPARKITEKTER i totalentreprise udført ombygning på skole, renovering af idrætshal og nybyggeri af multihus. Projektet omfatter et nyt multihus, der også fungerer som et offentligt tilgængeligt samlings- og aktivitetssted, for lokalområdets beboere.
Multihuset er indrettet med en scene i hallen som kan bruges til optræden og diverse forestillinger, som gør det attraktivt til undervisning og forskellige kulturelle, aktive og sociale arrangementer.
Der introduceres nye fleksible rammer for en bred vifte af aktiviteter, og de eksisterende faciliteter integreres og åbnes i forhold de nye tilbud. For Petersmindeskolens vedkommende er projektet med til at forbedre logistik og sammenhæng i dagligdagen.
Der er tegnet og bygget to nye fløje med læringsrum for skolens kreative fag som sløjd, håndarbejde, billedkunst, design mv. samt SFO og udskolingsområde.
Det samlede arkitektoniske udtryk tegnes af en ny samlet facade med farvede translucente glaspartier, der leder tankerne hen på nordlysets bølgende farver. Et udtryk, der både virker imødekommende, skaber sammenhæng imellem skole, multihus og hal, og udstråler aktivitet og energi.